A MEDIAÇÃO DO DEBATE ÉTNICO-RACIAL NOS PROJETOS PEDAGÓGICOS DOS CURSOS DE SERVIÇO SOCIAL EM BELÉM/PA
Abstract
The objective is to present the ethnic-racial debate in the configuration of the Pedagogical Projects of Social Service Courses in Belém/PA. To this end, the critical-dialectic method was adopted, as it is understood that this is what best qualifies the debate from a historical-critical and totality perspective. The research is based on a bibliographic and documentary review, through the analysis of Course PPCs available on electronic websites for public consultation. The results demonstrate a timid mediation of the anti-racist debate in subjects and other curricular contents in all the training units analyzed, which expresses the necessary deepening of the debate for anti-racist training in the area.Downloads
Published
2024-08-30
How to Cite
dos Santos Neto, F., Livian Lobato Aarão, K., Cleide Estumano Leal, A. ., Costa Lima, C., & José Ramos Assunção, L. . (2024). A MEDIAÇÃO DO DEBATE ÉTNICO-RACIAL NOS PROJETOS PEDAGÓGICOS DOS CURSOS DE SERVIÇO SOCIAL EM BELÉM/PA. Puçá: Revista De Comunicação E Cultura Na Amazônia, 10(1), 309–319. Retrieved from https://estacio.periodicoscientificos.com.br/index.php/puca/article/view/3054
Issue
Section
TEMA LIVRE
License
Copyright (c) 2024 Puçá: Revista de Comunicação e Cultura na Amazônia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Os artigos publicados pela revista PUÇA são de uso gratuito, destinado a aplicações educacionais e não comerciais. Os direitos autorais são todos cedidos à revista. Os artigos cujos autores são identificados representam a expressão do ponto de vista de seus autores e não a posição oficial da revista PUÇA.